יום שלישי, 3 בפברואר 2015

מתי ניגשים למוסך גירים ?

אין תגובות :
החלק הכי חשוב בכל רכב, הוא הגיר. זוהי למעשה תיבת הילוכים בעלת מערכת של גלגלי שיניים המחוברת לגלגלי הרכב שלנו, ואחראית על תנועת הרכב. האטה או האצה. כמו כל חלק אחר ברכב, גם לגיר יש בלאי ובמצב כזה יש לפנות מיד למוסך גירים מוסמך, מורשה ומקצועי כדי לבדוק את התקלה, שכן תקלה בגיר עלולה להיות מסוכנת מאוד וחלילה לגרום לאובדן שליטה על הרכב בעת נסיעה.

בבדיקה שתיעשה במוסך שמבין בכל סוגי גיר לרכב, בדגמים שונים, תוכלו לקבל ייעוץ אם אתם זקוקים לשיפוץ הגיר, לתיקונו או להחלפתו.

בכל מוסך גירים מתקדם יש היום מכשירים משוכללים לאבחון תקלות בגירים ובעיקר בגירים אוטומטיים.
שיפוץ או החלפת גיר נעשה בדרך כלל אחרי בדיקה ממוחשבת ושיפוץ גיר כולל את פירוק הגיר ברכב, החלפת חלקים לפי הצורך, הוספת שמן גיר, בדיקת פילטר, ניקוי והרכבת הגיר מחדש.

סימנים מחשידים שמעידים על קיום בעיה בגיר ?


מוסך גירים
כאשר חלק כלשהו ברכב איננו תקין, מיד יש סימנים מחשידים ובדרך כלל כשמדובר בחלקי רכב זה מתבטא ברעש ובחוסר יכולת כלשהי בתפקוד הרכב. מכאן כל נהג אמור להסיק כי יש לו איזה שהיא תקלה.

תקלה בגיר יכולה להתבטא בסימנים המחשידים הבאים: כאשר הרכב מתחמם, כאשר שומעים רעשים, רכב שמניע אבל לא זז, השמן בצבע שחור, נורות אזהרה דולקות, גם לחיצה על הגז לא מניעה את הרכב.

יש נזילות של שמן במקום החנייה למשל. ריח של שרוף. כאשר מעבירים הילוך שומעים חריקה, הגיר לא מצליח להחליף הילוכים. כל אלה מעידים על בעיה אמיתית בגיר ודורשים לגשת מיד לכל מוסך גירים המתמחה בכל סוגי גיר לרכב וידע לאבחן ולאתר את התקלה ולתת לה את המענה בהתאם.

לא כל בעיה מעידה על הצורך בהחלפת הגיר לעיתים מדובר רק בכבל מנותק, או בחוסר בשמן גיר ובכל מקרה רק בעל מקצוע יוכל לספק להם את התשובה.

מהם סוגי הגיר לרכב ?


כאמור גיר מהווה למעשה את תיבת ההילוכים של הרכב. כאשר אנו מעלים או מורידים הילוך, גלגלי השיניים של הגיר נכנסות לפעולה ומאיצים או מאטים את הרכב בהתאם להילוך הנבחר.

גיר הוא אחד החלקים המרכזיים ברכב, והוא זה שמעביר את התנועה מהמנוע אל הגלגלים, תוך בקרה וויסות הכוח והמהירות הנדרשת בכל קטע של נסיעה.

ישנם שני סוגים של גירים לרכב: גיר ידני וגיר אוטומטי. גיר ידני היא תיבת הילוכים ידנית שכדי להעביר הילוך נדרש מהנהג לעשות זאת ידנית, בהזזת מוט ההילוכים ודוושת המצמד.

גירים אוטומטיים הנקראים גם תיבות הילוכים פנטריות, הן בעלות מנגנון אוטומטי המעביר את ההילוכים אוטומטית, ללא כל מעורבות ופעולה הנדרשת מהנהג.

גם אם יש ברכב תיבת הילוכים אוטומטית, יכול הנהג להשתתף בהעברת הילוכים ידנית, וזה קורה בדרך כלל בנסיעה בעליות או בירידות, בכביש חלק או לצורך זינוק והאצה טובים יותר.

רובם של הישראלים מעדיפים רכבים עם גיר אוטומטי. אז הם פנויים להסתכל על הנוף, לא לעשות כלום ולתת להילוכים האוטומטיים לעשות את כל העבודה. מצד שני נהגים שנוסעים עם רכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית, חייבים להישאר ערים כל הזמן, נכונים לפעולה.




אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה